طراحی سیستم الکتریکال ؛ یکی از مهم ترین مواردی می باشد که امروزه در ساختمان سازی به طور مخصوص دارای ارزش بسیار زیادی می باشد . در شرایط کنونی با توجه به رشد جمعیت و همچنین زندگی در آپارتمان ها و ساختمان های چند طبقه ، طراحی سیستم های الکتریکال از جمله امور بسیار ضروری می باشد ، زیرا زندگی در ساختمان های چند طبقه و با ارتفاع زیاد دارای مشکلات بسیاری می باشد و یک طراحی  درست در زمینه الکتریکال می تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند . در این مقاله تلاش شده است که با ارائه اطلاعات دقیق و مورد نیاز در زمینه طراحی های الکتریکال و ضرورت های وجود آنان در ساختمان ها و به خصوص ساختمان های با ارتفاع زیاد ، آگاهی شما را در این زمینه به حداکثر رسانده و از مزایای وجود آنان مطلع شوید . برای شناخت بیشتر این سیستم ها مقاله پیش رو را تا انتها دنبال کنید .

 

تاسیسات ساختمان چیست 

برای ایجاد شرایط رفاهی در هر ساختمان ، ساختمان ها ، بویژه هوشمندسازی ساختمان ؛ دارای تاسیسات گوناگونی می باشند که هر کدام در بخش های مجزا وظیفه و مسولیت هایی خاص خواهند داشت که در نتیجه می تواند شرایط یک زندگی ایده آل در انواع ساختمان ها و به ویژه ساختمان هایی با ارتفاع بسیار زیاد را فراهم کند . تاسیسات ساختمانی به طور کلی به 2 شکل الکتریکال و مکانیکال قابل انجام می باشند که نمی توان هیچ کدام از آنان را بر دیگری در اولویت قرار داد ، زیرا هر کدام از آنان در ساختمان دارای ارزش بسیار زیادی می باشند و به همین دلیل طراحی بی عیب نقص هر کدام از آنان در ساختمان بسیار ضروری می باشد .

به طور کلی زمانی که از تاسیسات الکتریکال صحبت می کنیم ، به بخش هایی خاص و منحصربفرد از هر ساختمان اشاره می شود که در اجرا و طراحی درست آنان ضرورت بسیار زیادی وجود دارد . بخش های الکتریکال شامل موارد زیر می باشند :

  • طراحی سیستم های سیم کشی در انواع ساختمان ها از جمله ، مسکونی ، اداری ، صنعتی و …
  • اجرای روشنایی ، برق رسانی و …
  • اجرای آنتن مرکزی و نصب آن
  • اجرای سیستم اعلام حریق
  • اجرای برق اضطراری در انواع ساختمان ها از جمله ، مسکونی ، اداری ، صنعتی و …
  • اجرا و نصب دوربین های مدار بسته در انواع ساختمان ها
طراحی سیستم الکتریکال

طراحی سیستم الکتریکال

تاسیسات الکتریکال چیست 

در صنعت ساختمان سازی وجود بعضی از امکانات و شرایط بسیار ضروری و از جمله الزامات آن محسوب می شود . برای مثال تامین گرمایش و سرمایش ، ایجاد تمهیداتی برای استفاده از وسایل الکتریکی ، مهیا کردن آب بهداشتی ، قابلیت مقابله با خطرات احتمالی از جمله آتش سوزی و … برای هر ساختمانی از جمله واجبات می باشد . از طرفی ساختمان سازی خود به تنهایی دارای هزینه های بسیار زیادی می باشد و با اضافه شدن هزینه های گزاف ایجاد شرایط آسایش ، به طور کلی این امر را از نظر هزینه با شرایط بسیار دشواری مواجه کرده است . بر همین اساس برای تمام افرادی که در این صنعت در حال فعالیت می باشند ، از جهت تدوین استانداردها ، ایجاد اعتماد برای مصرف کنندگان ، رشد صنعت تاسیسات مشکلات بسیاری ایجاد شده است .

تاسیسات الکتریکال با هدف پاسخ گویی به تمامی این نیازها و برای برتقا سطح علمی و تجربی افراد گوناگون در این صنعت بنا شده است و امیدوار است گام های بسیار ارزشمندی در این مسیر برای مهندسین در جهت رشد آنان برداشته بشود . تاسیسات الکتریکال ، با همکاری اساتید و کارشناسان ، فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرده و با قدرت در 4 مسیر تحقیقاتی در حال فعالیت می باشد . این مسیرها شامل پروژه های خدماتی ، کاربردی ، ترویج و آموزش و تدوین ظوابط و مقررات می باشد .

سامانه های الکتریکال در طراحی سیستم الکتریکال

بخش الکتریکال در هر ساختمانی از جمله مهم ترین بخش ها می باشد که شرکت آسا نیرو انرژی با طراحی دقیق و بسیار بی عیب نقص آن می تواند در بهینه سازی مصرف آن ، تاثیر بسزایی داشته باشد . هر بخش الکتریکال در ساختمان ها دارای زیر مجموعه هایی می باشد که هر کدام در جایگاه خود دارای نقش منحصربفرد و بسیار ویژه ای در ساختمان ها می باشند . زیر مجموعه های سامانه های الکتریکال عبارتند از :

  1. بستر سازی : شامل انواع سینی های کابل ، لوله های برقی و …
  2. روشنایی : شامل انواع چراغ ها ، نورپردازی ها و …
  3. تامین برق : شامل انواع کنتورهای برق ، تابلوهای برق و …
  4. سیستم صوت : شامل انواع اسپیکرها ، موزیک پس زمینه و …
  5. شبکه و زیر ساخت فیبر : شامل انواع کابل های شبکه ، هاب و …
  6. تلفن : شامل انواع تلفن های عمومی ، تلفن های اضطراری و …
  7. کلید و پریز : شامل انواع کلید و پریز روشنایی ، تلفن و …
طراحی سیستم الکتریکال

طراحی سیستم الکتریکال

اهمیت وجود تاسیسات الکتریکال

با توجه به رشد جمعیت به ویژه در کلان شهرها ، نیاز به ساختمان سازی بسیار بیشتر شده و صنعت ساخت و ساز با رشد بسیار زیادی برخوردار می باشد . بیشتر شدن ساخت ساز در کلان شهرها و به خصوص در تهران ، نیاز به تاسیسات در ساختمان ها را بیشتر کرده است . آنچه بسیار واضح می باشد ، ضرورت وجود تاسیسات مکانیکال و الکتریکال در ساختمان ها می باشد . هر ساختمان هر چه قدر هم از نظر معماری و زیبایی ظاهری بدون عیب نقص باشد ، وجود تاسیسات درست و بدون نقص درآن نیز بسیار ضروی می باشد ، زیرا به واسطه وجود تاسیسات درست در هر ساختمان ، ساکنین آن نیز از نظر امنیتی و آسایش دارای رفاه می باشند و بدون هیچ مشکلی به زندگی خود در این ساختمان ها ادامه خواهند داد .

اجرای تاسیسات الکتریکال و همچنین مکانیکال در هر ساختمانی از جمله ، مسکونی ، اداری و … دارای ارزش بسیار زیادی می باشد . با اجرای این تاسیسات در ساختمان ، شما به اندازه بسیار زیادی موجب افزایش امنیت آن ساختمان و همچنین رفاه ساکنین خواهید شد . شرکت ما ، با ارائه خدمات طراحی و نصب انواع تاسیسات ساختمانی و همچنین سیم کشی حرفه ای توسط مهندسین مجرب ، می تواند شما را در راستای رسیدن به یک ساختمان مناسب و همواره بدون عیب و مشکل فنی یاری برساند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه ، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و با دریافت مشاوه رایگان ، بهترین تصمیم را در زمینه ایمن سازی ساختمان خود انجام دهید .

 

هزینه اجرای تاسیسات الکتریکال در طراحی سیستم الکتریکال

طراحی و اجرای تاسیسات الکتریکال در هر ساختمانی از جمله ملزومات بوده و وجود آن می تواند موجب افزایش امنیت و ایمنی موجود در ساختمان ها باشد . برای اجرای تاسیسات مورد نیاز در هر ساختمانی ایده آل های بسیار متفاوتی متناسب با هر ساختمانی موجود می باشد و به همین دلیل هزینه پیاده سازی آنان در ساختمان ها و از پروژه ای به پروژه دیگر بسیار متفاوت می باشد .

شرکت آسا نیرو انرژی ، با وجود کارشناسان و همچنین مهندسین مجرب در زمینه طراحی و پیاده سازی انواع تاسیسات از جمله الکتریکال و مکانیکال ، با سابقه ای بسیار درخشان ، می تواند شما را در زمینه نصب و اجرای این تاسیسات در انواع ساختمان ها کمک بکند . برای دریافت اطلاعات بیشتر ، با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از تجربیات آنان در راستای رسیدن به یک ساختمان ایمن بهره بگیرید .