اجرای فیبر نوری ؛ در مطلب امروز در مورد فیبر نوری و دستورالعمل اجرای فیبر نوری توضیحات مفیدی را ارائه خواهیم داد که توصیه میکنیم حتما آن را مطالعه کنید . چرا که اگر اطلاعات دقیق و درستی از این فناوری نداشته باشید به خوبی با آن آشنا خواهید شد .

اینکه فیبر نوری چیست ، چگونه اجرا میشود و یا نقش آن در زندگی روز مره ی ما چیست ، انواع آن کدام است یا در چه مناطقی مورد استفاده قرار میگیرد ، همگی از سوالاتی است که ممکن است شما جواب دقیق آن را ندانید .

پس بهتر است در ادامه همراه ما بمانید و در این باره بیشتر بدانید و با شرکت اجرای فیبر نوری بیشتر آشنا شوید و با خیال راحت برای اجرای فیبر نوری ساختمان خود به آسا نیرو انرژی اعتماد کنید .

در توضیح کلی فیبرهای نوری رشته های باریکی هستند که از یک ماده ی شفاف مثل شیشه یا پلاستیک ساخته میشوند . این رشته های نازک میتوانند نوری را که از یک سر به آنها وارد شده است را ، از سر دیگر خارج کنند. از طریق این رشته های نازک میتوان اطلاعات و دیتاهای زیادی را در حجم های بسیار زیاد انتقال داد . داده هایی مثل تصویر ، صوت یا هر نوع اطلاعات دیگری که نیاز به پهنای باند بالایی نیاز دارند .

اجرای فیبر نوری

اجرای فیبر نوری

فیبر نوری چیست؟

جامع ترین سوالی که برای یک فرد پیش می آید این است که فیبر نوری چیست ؟ میتوان این گونه شروع کرد که این تکنولوژی رشته های بلند و نازکی از شیشه هستند که نازکی آن شبیه به قطر موی انسان است و برای انتقال سیگنال های نوری در فاصله های طولانی و مسیر های زیاد مورد استفاده قرار میگیرد .  این رشته ها برای امنیت و دور ماندن از آسیب و خطرات احتمالی در بسته هایی به نام کابل های فیبر نوری  قرار میگیرند .

شاید در نگاه اول متوجه اهمیت و جایگاه ویژه ی فیبر نوری در زندگی روزمره ی خود نشویم . اما این رشته های نوری در شبکه های کامپیوتری ، صدا و سیما ، اسکن پزشکی ، تجهیزات نظامی و … جایگاه بسیار مهم و نقش ویژه ای را دارند .

فیبر نوری یک فناوری مرتبط با انتقال داده ها است که برای این کار از پالس های نوری استفاده میکند . این پالس ها معمولاً از طریق یک فیبر بلند که از پلاستیک یا شیشه ساخته شده است حرکت می کنند .

البته برخی معتقدند که سیم های فلزی برای انتقال دیتا بهتر عمل میکنند زیرا سیگنال ها با آسیب کمتری حرکت می کنند .

در منبع فرستنده ، سیگنال های نور با داده ها و اطلاعات اصلی که روی صفحه ی کامپیوتر میبینید  کد گذاری می شوند. سپس این داده های اولیه و اطلاعات مربوطه ، از طریق فیبر به یک گیرنده منتقل میشوند . جایی که سیگنال نور به عنوان داده رمزگشایی می شود. بنابراین میتوان گفت که ، فیبر نوری در واقع یک رسانه ی انتقال است .

مهم ترین ویژگی این فناوری انتقال سیگنال در فواصل طولانی با سرعت بسیار بالا میباشد که همین موضوع باعث محبوبیت آن شده است .

فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری چیست؟

اجرای فیبر نوری در ساختمان

تکنولوژی فیبر نوری تحول بزرگی را در زمینه ی ارتباطات و نقل و انتقال دیتا و اطلاعات ایجاد کرده است . این تحولات که در سطح جهانی شاهد آن هستیم ، به آسانی سیگنال ها را با سرعت بالا و در مسافت های بسیار طولانی انتقال داده و جابجا میکند . با این روش بدون نیاز به بازسازی و تعمیرات الکترونیکی  میتوان اطلاعات را جابجا کرد . گاهی برای افراد این سوال پیش می آید که فیبر نوری در چه زمینه هایی میتواند کمک کننده و مفید واقع شود ؟

کابل های فیبر نوری در ابتدا  برای آندوسکوپ ها ساخته شدند . هدف از این کار کمک به جامعه ی پزشکان بود که بدون جراحی بزرگ، داخل یک بیمار انسانی را مشاهده کنند.

پس از آن مهندسان تلفن راهی برای استفاده از همان فناوری برای انتقال و دریافت تماس ‌های تلفنی با سرعت نور پیدا کردند. از آن پس بود که برای انتقال سیگنال ، ارتباطات و تصاویر و فیلم ها و … مورد استفاده قرار گرفتند . استفاده از این روش رفته رفته رو به افزایش است .

به طوری که اجرای فیبر نوری در ساختمان های مختلف اعم از مسکونی یا تجاری و… نیز جزو آن دسته از کارهای ضروری محسوب میشود .

چرا که فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر و وسیع تر از کابل ‌های معمولی است ، با فیبر نوری می ‌توان داده‌ های تصویر، صوتی و داده ‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد .

برای رفع نیازهای روزافزون پهنای باند  ارائه دهندگان خدمات باید فیبر نوری را هم در داخل و هم در داخل ساختمان برای مشترکین تجاری و مسکونی نصب کنند. ارائه دهندگان باید کابل های نوری را در رایزرها و کانال های ساختمان قرار دهند، فیبر نوری را در راهروها نصب کنند و سپس این فیبر را به عمق واحدها ببرند و به پایانه شبکه نوری داخلی (ONT) متصل شوند .

اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنیم میتوان گفت فیبر نوری به دلیل شفافیت و ویژگی های باند فوق العاده ای که دارد ، میتواند به عنوان  یک رسانه ی بهینه برای اجرای یک شبکه ستون فقرات یکپارچه در ساختمان در نظر گرفته شود .

اجرای فیبر نوری در تهران

با توجه به گسترش استفاده از فناوری فیبر نوری ، امروزه شرکت های مختلفی در زمینه ی مشاوره ، طراحی و اجرای شبکه فیبر نوری ،  نصب بسترهای فیبر نوری به طور کلی خدمات فیبر نوری و شبکه کامپیوتر در تمام نقاط کشور در حال فعالیت و خدمات دهی هستند . که میتوانند در این راه کمک فراوانی به افراد کنند .

شاید باورش سخت باشد اما کابل های فیبر نوری شیشه های واقعی هستند که اکنون پایه و اساس شبکه های ارتباطی و کامپیوتری ما را تشکیل میدهند .

 با استفاده از کابل فیبر نوری نور با جهش مکرر از دیواره ها به سمت پایین کابل فیبر نوری حرکت می کند. هر ذره نوربا ادامه انعکاس آینه مانند درون لوله به سمت پایین پرتاب می شود و پرتو نور از هسته کابل عبور می کند . هسته ی وسط کابل  یک ساختار شیشه ای است و برای  نگه داشتن سیگنال های نور در داخل هسته  یک روکش روی آن قرار گرفته است . در حال حاضر هزاران کیلومتر کابل فیبر نوری نصب شده ، انواع مختلفی از اطلاعات را در زیر زمین ، در تونل‌ ها، دیوارهای ساختمان، سقف‌ ها و مکان‌ های دیگری که شما آن ها را  نمی ‌بینید ، حمل می‌ کند.

اجرای فیبر نوری در تهران نیاز به تجهیزات ویژه  برای مثال به منظور فیوژن فیبر نوری و پیروی از روش های استانداردی دارد که ثابت میکند این کار نیاز به متخصصین و افراد با تجربه دارد .

مطمئنا انجام این امور توسط افراد آماتور و بی تجربه ، نتیجه ی مطلوب را در پی نخواهد داشت . به همین دلیل شرکت های مختلفی در زمینه ی مشاوره و طراحی و اجرای این تکنولوژی ، به کمک افراد آمده است که میتوانید با اعتماد به این شرکت ها کار خود را بدون هیچ مشکل و ایرادی به انجام برسانید .

بشرکت آسا نیرو انرژی خدمات دیگری مانند اجرای فیبر نوری در ستون به هموطنان عزیز ارائه می دهد شما می توانید برای اطلاع از هزینه اجرای فیبر نوری و دریافت قیمت اجرای فیبر نوری با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید .